20 Ağustos 2009 Perşembe

Bisiklet Almak

Bisikletle tanışmam 7 veya 8 yaşlarında disk frenli bir Bmx ile oldu. Sonra 90'lı yıllardaki Bianchi furyasını sanırım hatırlarsınız, ben o yıllarda arkadaşlarımın Bianchi'ye terfilerinin aksine abimin yarış bisikletine terfi etmiştim. Yeni bir bisiklet almaya karar vermem son günlerde oldukça profesyonel olan bisiklet mağazalarının çoğalmış olması. Tour De France'ın Hd yayınını da es geçmemek gerek.
Bisiklet almaya karar verdiğimde ilk öğrendiğim şey bisikletin çocukken gidip mahalle bisikletçisinden alınan birşeyden öte olduğunu anlamamdı. Malzeme çeşidi bol 200 tl'den 20000 TL'ye kadar bir fiyat aralığında oldukça profesyonel bir alet bisiklet. Ben edindiğim tecrübeleri amatör bir bisikletsever olarak paylaşmak istiyorum. Umarım işinize yarar.
Öncelikle bisikleti ne amaçla kullanacağınızı düşünün der bütün bisiklet satan kişiler ama Türkiye şartları göz önüne alındığında dağ bisikletinden başka bir alternatif profesyonel olmayanlar için pek mümkün görünmüyor. Bu konuda ilk öğrendiğim şey insanın boyuna göre bisikletinde bir boyunun olması. Kadro boyu için dikkat etmeniz gereken iki şey var birincisi kadro yüksekliği (sele boyu max uzunluktayken ayağınızın topuğu aşağıdaki pedala değmeli) ve ikincisi kadronun gidona uzunluğu. Bunda ölçüler insan boyuna göre şu şekildedir.

BOY (cm) Kadro yüksekliği
155 - 165 35 - 38 cm 14 - 15 "
165 - 170 38 - 41 cm 15 - 16 "
170 - 175 41 - 43 cm 16 - 17 "
175 - 180 43 - 46 cm 17 - 18 "
180 - 185 46 - 48 cm 18 - 19 "
185 - 190 48 - 53 cm 19 - 21 "

kadro boyu için de

14-15" kadrolarda 49-52cm
15-16" kadrolarda 52-54cm
16-17" kadrolarda 55-58cm
17-18" kadrolarda 58-61cm
18-19" kadrolarda 61-65cm
(bilgiler bisiklet forumlarından alınmıştır)

Bu sizin dengeli ve rahat bir sürüş için olmazsa olmazınız, bir nevi bisikletin kırmızı çizgileri. Fiyatı da etkileyen en önemli faktörlerden biri olan ağırlık bisiklet alırken dikkat edilmesi gereken en önemli husus. Biraz daha paraya kıyıp çelik yerine aluminyum almak (tabii paranız varsa gidin en hafifini alın) mantıklı bir tercih olacaktır. Kadroyu bu şekilde hallettikten sonra sıra diğer parçalara geliyor, benim gibi az bilgiyle toplama bisiklet tercih ediyorsanız set almanızı tavsiye ederim. Shimano'nun fiyat aralığı hayli geniş olan vites zincir vb.leri setleri bu işin gayet güzel. Amartisör meselesi bence ilk başlarda gereksiz bir meseledir, misal ortadan amartisörlü bisikletler iniş için tasarlanmıştır ama maalasef bir ara herkesin altında bunlardan görüyorduk. Görüntüsü güzel olabilir ama işinize yaramayan bir parçaya ekstra para vermenin bir manası yok. Ayrıca amortisör pedala verdiğiniz kuvveti emeceği için sizi şehir içinde amacı dışında kullanırsanız yorar.

Tabii ki en önemli konuya geliyoruz. Bisiklet için ayıracağınız paraya. Eğer 2000 euro civarı para ayırabiliyorsanız gidin o paraya gayet şık bir bisiklet alın ama benim gibi az parayla alayım sonra yavaş yavaş yükseltirim diye düşünüyorsanız toplamaları tercih edebilirsiniz. Bunun bir avantajı da parçaları tek tek alacağınızdan paranız olunca bunları alabilme özgürlüğü, dezavantajı bir bisiklete 5 ayda sahip olma. Bir diğer yöntem de kadro boyunuza uygun orta halli bir bisikleti alıp paranız oldukça parçalarını yenilemek.

İkinci bir husus da güvenlik. Kesinlikle ve kesinlikle kask takın. Kaliteli bir kask almanız sizin hayatınızla eşdeğerdir bunun için kesinlikle paranıza kıyın. İkincisi gözlük takın, gözünüze giren güneşten değil de çarpabileceğiniz böceklerden koruyacağını düşünürseniz ne kadar önemli olduğunu anlarsınız. Diğer kıyafet, matara, bisiklet taytı, bisiklet gömleği gibi ürünlerin ileride alınabilecek ürünler olduğunu düşündüğümden onların ayrıntısına girmeyeceğim, zaten hevesiniz arttıkça bunları kendinizde öğrenebilirsiniz.

Özet çekmek gerekirse:

1 - bütçe,
2 - kadro boyu
3 - kaliteli ekipmanlar
4 - kask

diyebiliriz.

Hepinize iyi sürüşler,

şu sitelere de göz atmanızda fayda var.

http://www.mtbtr.com
http://www.bisikletforum.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder