16 Eylül 2009 Çarşamba

Bisiklet ve Kask

Türkiye'de yasalar ne durumda bilmiyorum ama çoğu ülkede ve profesyonel bisiklet yarışlarında kask takmak mecburi. Türkiye'de de muhtemelen mecburidir ama bu işi bilinçli yapanlar haricinde ben kask takan görmedim. Türkiye'de motor kullananların neredeyse hiçbiri kask takmadığından ve buna kanunlarda açıkça belirtilmiş olmasına rağmen ceza kesilmediğinden zevkine bisiklet kullanan birinin kask takması beklenemez.
Benim kask alırken düşüncem basitti, kol bacak kırılır 1-2 ay çekersin, kafayı kırdın mı sakata gider iş. İnsanların bana güleceğini, özellikle yaşadığım ve bulunduğum çevredeki insanların bunu anlamayacağını bile bile bir kask aldım (metalik gri, yakında airbrush ile 35½ yazdırıcam.) ve kısa mesafede olsa takıyorum. Çok maliyetli bir şey değil, özellikle riskler göze alındığında bedavadan daha ucuz olduğunu söyleyebilirim. Kafanızı koruyun.
İnternette bugün birşeyler karıştırırken güzel bir kampanyanın çarpıcı reklamlarını gördüm, belki 1-2 insan daha görürse ve kask alırsa ve hayatlarını kurtarırlarsa benim açımdan muhteşem olur. Kampanya'nın bannerını da alta koyuyorum isteyen detaylı bilgiler alabilir. Daha önemli bir şey bulana kadar da o banner orda kalacak.

1.ci reklamda yazan şey en çok duyduğum şeylerden biri. Kask takmıyorum çünkü havalı durmuyor.
2. reklam tam Türk işi bahane. Kask takmıyorum çünkü beni aptal gösteriyor.
3. reklamı hiç duymadım, duysam zaten sanırım duyduğum yerden uzaklaşırım. Kask takmıyorum çünkü saçımı bozuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder